Kontaktujte mne na tel. 777 939 409 nebo přes formulář

Články

Co se událo v online marketingu v roce 2016

V online marketingu se stále něco děje. Rok 2016 byl plný novinek a změn. Kdo nestihl vše sledovat, dal jsem dohromady přehled hlavních bodů, na které byste neměli zapomenout.

Aktualizace vyhledávacího robota Seznam

Seznam v průběhu roku provedl 2 aktualizace vyhledávacího robota Jalapeňo. Cílem je zkvalitnit výsledky vyhledávání a zobrazovat co nejméně webového spamu. Penalizují se stránky s přeoptimalizovaným textem(příliš klíčových slov). V plánu jsou další vylepšení.

Protokol https

Vyhledávače stále více kladou důraz na bezpečné procházení webů. Google již delší dobu doporučuje přechod na zabezpečený protokol https. U vyhledávače Seznam se spíše doporučovalo počkat s přechodem aby nebyly změny v pozicích dramatické. Aktuálně by již všechny problémy měly být odstraněny, takže přechod na zabezpečený protokol https by neměl být problém.

Sklik novinky

V skliku proběhlo několik novinek. K inzerátům můžete po vzoru adwords přidávat telefonní číslo pro přímé volání z mobilu (click2call). Produktové inzeráty, které byly spuštěny ke konci roku 2015 se zobrazují již v mobilních zařízeních. krom toho vyly provedeny úpravy u produktových inzerátů a můžete zobrazovat vyhledávací dotazy. Lze přidávat i vylučující slova. Na podzim sklik spustil dynamický retargeting. Pokud máte eshop a prodáváte přes zbozi.cz, můžete feed propojit s sklikem a vytvořit tak efektivní reklamy a lépe oslovovat své zákazníky.

Adwords novinky

Google prodloužil textové inzeráty Nově můžete využít dva nadpisy o délce 30 znaků a jeden popisný řádek o délce až 80 znaků. Je to asi nejzásadnější úprava v Adwords. Dále je možné vytvářet skupiny kampaní a tvořit pro ně společné cíle. Další novinkou je Demografické cílení pro vyhledávací kampaně/Demographics For Search Ads (DFSA). Na podzim se může u inzerátů zobrazovat hodnocení prodejce. Zobrazuje se automaticky a bere se z různých zdrojů, pro ČR se toto hodnocení bere z heureky.

Zbožové srovnávače

I u zbožových srovnávačů došlo na novinky. U Heureky je novinka filtrování dle výdejních míst. zákazníci  si tak mohou na výpisu produktů  zvolit konkrétní lokalitu, ve které si zboží chtějí vyzvednout osobně. U zbozi.cz proběhl během prázdnin přechod na novou podobu xml feedu. Pokud jste neprovedli potřebné úpravy, tak starý xml feed je nefunkční. krom toho oba srovnávače doplnily mnoho nových kategorií pro inzerci.

 

About Pavel Novotný

Online marketing konzultant zaměřený na SEO a zvyšování efektivity webů. Praxe od roku 2005, desítky úspěšně realizovaných projektů. Rád budu pracovat i na Vašem webu
Zobrazit všechny příspěvky od Pavel Novotný

Ostatní příspěvky

Články z praxe o SEO, PPC a dalších kanálech internetového marketingu.
Přejít k navigační liště