V online marketingu se stále něco děje. Rok 2016 byl plný novinek a změn. Kdo nestihl vše sledovat, dal jsem dohromady přehled hlavních bodů, na které byste neměli zapomenout.
Aktualizace vyhledávacího robota Seznam
Seznam v průběhu roku provedl 2 aktualizace vyhledávacího robota Jalapeňo. Cílem je zkvalitnit výsledky vyhledávání a zobrazovat co nejméně webového spamu. Penalizují se stránky s přeoptimalizovaným textem(příliš klíčových slov). V plánu jsou další vylepšení.
Protokol https
Vyhledávače stále více kladou důraz na bezpečné procházení webů. Google již delší dobu doporučuje přechod na zabezpečený protokol https. U vyhledávače Seznam se spíše doporučovalo počkat s přechodem aby nebyly změny v pozicích dramatické. Aktuálně by již všechny problémy měly být odstraněny, takže přechod na zabezpečený protokol https by neměl být problém.
Sklik novinky
V skliku proběhlo několik novinek. K inzerátům můžete po vzoru adwords přidávat telefonní číslo pro přímé volání z mobilu (click2call). Produktové inzeráty, které byly spuštěny ke konci roku 2015 se zobrazují již v mobilních zařízeních. krom toho vyly provedeny úpravy u produktových inzerátů a můžete zobrazovat vyhledávací dotazy. Lze přidávat i vylučující slova. Na podzim sklik spustil dynamický retargeting. Pokud máte eshop a prodáváte přes zbozi.cz, můžete feed propojit s sklikem a vytvořit tak efektivní reklamy a lépe oslovovat své zákazníky.
Adwords novinky
Google prodloužil textové inzeráty Nově můžete využít dva nadpisy o délce 30 znaků a jeden popisný řádek o délce až 80 znaků. Je to asi nejzásadnější úprava v Adwords. Dále je možné vytvářet skupiny kampaní a tvořit pro ně společné cíle. Další novinkou je Demografické cílení pro vyhledávací kampaně/Demographics For Search Ads (DFSA). Na podzim se může u inzerátů zobrazovat hodnocení prodejce. Zobrazuje se automaticky a bere se z různých zdrojů, pro ČR se toto hodnocení bere z heureky.
Zbožové srovnávače
I u zbožových srovnávačů došlo na novinky. U Heureky je novinka filtrování dle výdejních míst. zákazníci si tak mohou na výpisu produktů zvolit konkrétní lokalitu, ve které si zboží chtějí vyzvednout osobně. U zbozi.cz proběhl během prázdnin přechod na novou podobu xml feedu. Pokud jste neprovedli potřebné úpravy, tak starý xml feed je nefunkční. krom toho oba srovnávače doplnily mnoho nových kategorií pro inzerci.