Kontaktujte mne na tel. 777 939 409 nebo přes formulář

Články

Malý A/B test aneb jak jsem zvýšil konverzní poměr o 32%

Na svém e-shopu pamlskovnik.cz občas provádím drobné úpravy, o kterých si myslím, že by mohly pomoci zákazníkům k pohodlnějšímu nákupu a ke zvýšení konverzního poměru. Žádnou úpravu jsem ale netestoval a nesrovnával s původní variantou. Rozhodl jsem se k trochu větší úpravě úvodní stránky. Nechtěl jsem podlehnout jen svému dojmu a tak jsem se rozhodl udělat menší testík. jak dopadl je uvedeno dále v článku.

Co se testovalo

Rozhodl jsem se otestovat část pod přehybem a vyhodit nějaké prvky, na které uživatelé podle Google Analytics neklikali a zbytek přeuspořádat. Změna to byla poměrně velká, v podstatě přeorganizování celé části a vytvoření nových sekcí.

Původní varianta

Původní varianta obsahovala pod přehybem banner na věrnostní program. Dále rozcestník s popisem hlavních kategorií. Za uplynulý rok přibyly další 3 kategorie, takže zde nebyly ani všechny. Pod výpisem kategorií 3 hotové balíčky. Nabídka hotových balíčků se také rozšířila a hlavně na ně téměř nikdo neklikal , proto další důvod pro úpravu. Pod balíčky nějaký obsah s referencemi a popiskem proč nakupovat právě na Pamlskovníku. Od začátku mi takový popis nepřipadal jako nejlepší řešení, ale na start e-shopu jsem se s tím spokojil. Graficky tedy původní homepage vypadala takto:

pam-puvodni

 

Nová varianta

Novou variantu jsem upravoval již podle nějakých informací od zákazníků. Jelikož poměrně velké množství zákazníků nakupuje opakovaně, dal jsem místo banneru na věrnostní program odkaz na pobídku pro opakovaný nákup. Prokliky jsou o 3% úspěšnější než na věrnostní program.

Zbytek jsem upravil a zpřehlednil. Vznikly nové sekce pro výběr pamlsků podle velikosti psa, které zde chyběly a zákazníci měli dotazy jaké pamlsky jsou vhodné pro malé nebo velké psy. Zvýraznil jsem body proč nakupovat u nás a posunul na viditelnější místo. Pod ně jsem dal další recenze od zákazníků. Do hlavního obsahu lépe uspořádal kategorie s popiskem. Část pro další text a popis obchodu, který čte již minimum uživatelů jsem posunul úplně dolů. Nový vzhled vypadá takto:

pam-new

Výsledek testu

A jak dopadlo testování? Test jsem nechal běžet přes měsíc. jelikož se nejedná o nějaký masový obchod, dat nebylo zase tolik, ale závěr, jaká varianta je úspěšnější se dá vyhodnotit. Hodnotil jsem pouze nové návštěvníky, vzhledem k vysoké retenci vracejících se zákazníků. Nová varianta má konverzní poměr lepší o 32%.


ab2

 

ab1

About Pavel Novotný

Online marketing konzultant zaměřený na SEO a zvyšování efektivity webů. Praxe od roku 2005, desítky úspěšně realizovaných projektů. Rád budu pracovat i na Vašem webu
Zobrazit všechny příspěvky od Pavel Novotný

Ostatní příspěvky

Články z praxe o SEO, PPC a dalších kanálech internetového marketingu.